28 Kasım 2010 Pazar

Çikolata Parçaları


Bu tarifte tamamen istediğiniz sevdiğiniz şeylerle doğaçlama takılabilirsiniz.Yaratıcılığa tamamen açık ve çok lezzetli küçük çikolatalar yapacağız.

MALZEMELER

1 büyük kahve fincanı tuzsuz badem
1 büyük kahve fincanı fındık
1 büyük kahve fincanı yaban mersini
3 paket bitter çikolata (80 gr.’lık 3 tablet kullandım)
1 paket beyaz çikolata (80 gr.)

YAPILIŞI
Çikolataları benmari usulü eritiyoruz.Yani bir tencerede su kaynatıyoruz üzerine suya değmeyecek şekilde bir kap koyuyoruz ve bu kabın içinde çikolataları sürekli karıştırarak eritiyoruz.Pürüzsüz bir şekilde erimesi,içinde parçalar kalmamasına dikkat diyoruz.Ben beyaz çikolata ve bitterleri ayrı ayrı erittim sonradan bazı parçalar için erimiş halde karıştırdım.İsterseniz karışık olarak da eritebilirsiniz.Tuzsuz bademler kavrulmamış halde satıldığı için onları bir tavada kavuruyoruz (üzerleri hafif koyulaşana kadar) daha sonra bıçakla ortadan ikiye keserek doğruyoruz(büyük parçalar olmalı çünkü daha güzel oluyor J)
Fındıkları da aynı şekilde ortadan ikiye kesiyoruz.Daha sonra bu malzemeleri erimiş çikolatalarla karıştırıyoruz.Bir tepsiyi yağlı kağıt ile  ile kaplıyoruz,ve bir çorba kaşığı ile bu karışımdan parçalar alıp tepsiye diziyoruz.Son olarak da buzdolabında çikolatalarımızı donduruyoruz.İşte size evde yapılmış mükemmel çikolatalar.

Ben bitter ve beyaz çikolata ile ayrı ayrı parçalar yaptım daha sonra bu iki çikolatayı karıştırıp öyle parçalar da yaptım.İçine koyduğunuz malzemeleri isterseniz ayrı ayrı isterseniz hepsini birlikte karıştırabilirsiniz.Antep fıstığı ile de mükemmel olabileceğini düşünüyorum ama tuzsuz antep fıstığı bulamadığım için yapamadım L bulduğum an yapacağım.

                                                                                 
Burada badem ve fındıkların nasıl doğranması gerektiği görülüyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder