17 Ocak 2011 Pazartesi

ETLİ NOHUT

Merhaba herkes,
Yeni işim ve yoğunluktan dolayı bir süredir yeni bir tarif paylaşamadım.
Ama geleneksel bir türk mutfağı yemeğiyle yine sizlerleyim :)

ETLİ NOHUT

MALZEMELER
1,5 su bardağı nohut
300-400 gr. kuşbaşı dana eti
1 adet yeşilbiber
1 adet orta boy soğan
1 adet büyük kırmızıbiber
2-3 adet orta boy domates
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası (biber salçası kullanmak istemeyenler 1 çorba kaşığı domates salçası kullanabilirler)
Tuz,karabiber,pul biber
Tercih ettiğiniz  kadar sıvıyağ (2-3 çorba kaşığı olabilir)
1-1,5 su bardağı su

YAPILIŞI
Nohut ve kurufasulye gibi baklagilleri yaparken genelde bir gece öncesinden sıcak suda ıslatılır ve daha sonra hafif diri olacak şekilde haşlanır ve yemeğe öyle konur.Ama zamanınız yoksa bunların hiçbirini yapmadan direk düdüklü tencerede pişirebilirsiniz de.Ayrıca bu baklagillerin haşlanmış konserve olarak satılanlarından da kullanabilirsiniz,ben besin değerlerinden biraz şüpheliyim ama çok pratik oldukları kesin.Ben hem ıslattım hem haşladım hem de düdüklüde pişirdim :) Islatma ve haşlama pişirme zamanını kısaltıyor bilginize :) İlkönce tencere yağımızı koyuyoruz ve  etleri kavuruyoruz.Etlerin rengi tamamen değişene ve verdiği suyunu tekrar çekene kadar pişiriyoruz.Daha sonra küp küp doğradığımız soğanlarımızı ekleyip soğanlar yumuşayana kadar kavuruyoruz.Yeşil ve kırmızıbiberimizi uzunlamasına ortadan  kesiyoruz ve ortasındaki çekirdekli kısmı tamamen temizledikten sonra çok ince olmayacak şekilde doğruyoruz ve tencereye ekliyoruz.Salçamızı ve baharatlarımızı ekliyoruz Bir iki defa karıştırıyoruz.Nohutlarımızı ekliyoruz ve en üste de küp küp doğradığımız domateslerimizi ekliyoruz .Son olarak suyunu da ekleyip pişmeye bırakıyoruz.Düdüklüde yaparsanız ıslatılmış ve haşlanmış nohutlar için 20-22 dk. yeterli,normal tencerede pişme süresi 40 dk.'yı bulabilir.Nohutlar ve etler tamamen yumuşayana kadar pişiriyoruz ve yemeğimiz hazır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder